تقویم جهانی طلا
خبر فوری
مطالب آموزشی
پیوند ها

1399-04-15

عرضه اولیه در بورس برای روز چهارشنبه قطعی است






معاون شرکت بورس تهران درباره انجام عرضه اولیه در بورس گفت: به طور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه خواهیم بود اما هنوز شرکتی که قرار است سهام آن در بورس عرضه شود مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، در ماه‌های اخیر، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که از طریق عرضه صندوق‌های ETF  با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار، عرضه سهام شرکت‌های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه‌جانبه‌ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

در این میان، عرضه سهام شرکت‌ های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

ار ابتدای سال تاکنون شاهد چندین عرضه اولیه در بورس و فرابورس بودیم، احتمال انجام عرضه اولیه برای هفته جاری در میان فعالان بازار در هاله‌ای ابهام قرار داشت که در این زمینه «محمود گودرزی» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره انجام عرضه اولیه در بورس برای هفته جاری گفت: به طور حتم چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود.

وی با بیان اینکه چهار شرکت، آماده عرضه اولیه در بورس هستند، اظهار داشت: «شرکت زرماکارون»، «شرکت لیزینگ پارسیان»، «تامین سرمایه امین» و «تامین سرمایه تمدن» در صف انتظار برای عرضه در بورس هستند.

گودرزی درباره شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود اشاره کرد و افزود: هنوز شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود مشخص نشده اما در اطلاعیه‌ای رسمی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

براساس این گزارش، هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

 

 

 

دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات