تقویم جهانی طلا
خبر فوری
مطالب آموزشی
پیوند ها

1400-09-22

افزایش قیمت نفت در پی خوش‌بینی از محدود شدن ویروس کرونا






قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه در حال افزایش یافت که خوش‌بینی‌ها نسبت به ویروس کرونا افزایش یافته و این موضوع رشد اقتصادی جهانی و تقاضای سوخت را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در معاملات آخرین روز هفته، بهای معاملات آتی برنت با ۵۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در این روز ۶۹ سنت معادل یک درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در معاملات روز دو‌شنبه در ساعت ۷:۴۱ به وقت تهران، با افزایش ۱.۱۶درصدی در هر بشکه، ۷۶ دلار و یک سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۱.۳۳ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۲ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۱۰ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۸۶ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا در آغاز معاملات امروز دوشنبه افزایش یافت؛ زیرا افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده جذابیت آن را به عنوان محافظ تورم افزایش داده است و این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشست‌های بانک مرکزی در این هفته، از جمله توسط فدرال رزرو ایالات متحده، به‌منظور جهت‌گیری بیشتر هستند.

مس با افزایش ۰.۹۰ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۳۲۵ دلار قیمت خورد.

 

 

 

دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات