تقویم جهانی طلا
خبر فوری
مطالب آموزشی
پیوند ها

1401-03-16

ETF؛ سبزپوش بورس تهران در هفته منتهی به ۱۱ خرداد






در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات در هفته منتهی به ۱۱ خرداد ماه ، نسبت به هفته منتهی به ۴ خرداد ماه کاهشی شد؛ این در حالی است که حجم معاملات افزایش۷.۶۱ درصدی را در دوره زمانی یاد شده نشان می‌دهد. همچنین، شاخص هم وزن و شاخص کل نیز کاهشی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۵.۸۲ درصد کاهش، از ۲۸۷ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال به ۲۷۰ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۴۷ میلیارد و ۱۳۲ میلیون سهم در هفته گذشته به ۵۰ میلیارد و ۷۱۷ میلیون سهم رسید که افزایش ۷.۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته وضعیت کاهشی داشتند و تنها ارزش معاملات و حجم معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نسبت به هفته گذشته، روند افزایشی داشته است.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۲۵.۶۹ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۱۰۳ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال به ۷۶ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۴ خرداد ماه ۱۷ میلیارد و ۸۲۴ میلیون سهم بود به ۱۳ هزار و ۷۶۴ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۲۲.۷۸ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام همانند بازار اول سهام کاهشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۱۱ خرداد نسبت به هفته گذشته خود، ۰.۰۵ درصد کاهش یافت و از ۱۰۸ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال به ۱۰۸ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۲۷.۱۶ درصد افزایش، از ۲۴ میلیارد و ۸۴۳ میلیون سهم به ۳۱ میلیارد و ۵۹۱ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۱.۲۹ درصدی از ۱۲ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۲ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۱ خرداد ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۲.۸۶ میلیون برگه به ۱۲.۷۰میلیون برگه رسید که افت ۱.۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۴ خرداد ماه ۳۸۷ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۱۱ خرداد به ۲۳۴ میلیارد ریال رسید و افت ۳۹.۶۰ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۹۱.۳۴ درصد، از ۲۹.۰۴ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۲ میلیارد و ۵۱ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۱۱ خرداد ماه رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۱۱ خرداد در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۶۲ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال در هفته قبل به ۷۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افزایش ۱۶.۱۴ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افزایش ۲۰.۸۸ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۴۲۳ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۳۴۷ میلیون یونیت رسید.

شاخص هم‌وزن ۱.۶۳درصد کاهش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۱۱ خرداد نسبت به هفته گذشته خود افت ۱.۴۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد به یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد کاهش یافت که افت ۲۲ هزار و ۵۰۸ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۱۱ خرداد ماه نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۱.۶۳ درصد کاهش از ۴۳۶ هزار و ۷۹۵ واحد به ۴۲۹ هزار و ۶۵۷ واحد رسید و ۷ هزار و ۱۳۷ واحد افزایش یافت.

 

 

 

دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات