تقویم جهانی طلا
خبر فوری
مطالب آموزشی
پیوند ها

1401-05-15

قیمت نفت در پایین‌ترین حد خود از فوریه






قیمت نفت در معاملات روز گذشته، جمعه، اندکی افزایش یافت؛ اما این افزایش قیمت باز هم بر روند کاهشی نفت موثر نبود و قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود از فوریه رسید. این در حالی است که نگرانی درباره کمبود عرضه با کاهش تقاضای سوخت سبب خنثی شدن افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در معاملات روز گذشته، آتی نفت برنت با ۰.۸۵ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۸۹.۰۱ دلار در هر بشکه رسید.

این در حالی است که قیمت ها در این هفته تحت فشار قرار گرفتند؛ زیرا بازار در نگرانی از تأثیر تورم بر رشد اقتصادی و در پی آن تقاضا بسر می‎برد، اما نشانه هایی از عرضه محدود سبب حفظ شدن کف قیمت‌ها شده است.

نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی پس از هشدار بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه درباره رکود طولانی پس از اینکه نرخ بهره را به بیشترین میزان از سال ۱۹۹۵ افزایش داد، تشدید شد.

به گفته تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، «اگر کالاها در یک رکود اقتصادی قریب‌الوقوع قیمت‌گذاری نکنند، ممکن است برای یک دوره «رکود تورمی» آماده شوند که نرخ بیکاری شروع به افزایش کند و تورم بالا بماند.»

گروه تولیدکننده اوپک پلاس در این هفته موافقت کرد که هدف تولید نفت خود را در ماه سپتامبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما داده‌های اوپک نشان می‌دهد که این یکی از کوچک‌ترین افزایش‌ها از زمان معرفی چنین سهمیه‌هایی در سال ۱۹۸۲ بود.

انتظار می‌رود نگرانی‌های عرضه نزدیک‌تر به زمستان [در قراردادهای آتی] افزایش یابد، زیرا تحریم‌های اتحادیه اروپا ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا را ممنوع می‌کند.

این در حالی است که مایکل تران، تحلیلگر RBC گفت: «با توقف واردات دریایی روسیه توسط اتحادیه اروپا، این سوال کلیدی وجود دارد که آیا تولیدکنندگان خاورمیانه نفت خود را به سمت اروپا می‌برند تا خلأ را پر کنند یا خیر؟ و اینکه این سیاست تحریم‌های نفتی روسیه چگونه از بین می‌رود، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید تا پایان سال مراقب باشیم.»

 

 

 

دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات