تقویم جهانی طلا
خبر فوری
مطالب آموزشی
پیوند ها

1401-05-29

عرضه خودرو در بورس‌کالا مورد حمایت قوه‌قضاییه است






قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه از حمایت دستگاه قضایی از عرضه خودرو در بورس‌کالا در راستای شفافیت و حذف رانت خبر داد. به گزارش «کالاخبر»، علیرضا مسعودی‌فر در مراسم افتتاح عرضه خودرو در بورس‌کالا با اشاره به رویکرد قوه قضاییه، اظهار کرد: قوه قضاییه در برنامه‌‌‌ها و رویکردهای جدید در راستای پیشگیری از جرم به دنبال شناسایی فرآیندها و وضعیت‌هایی است که می‌‌‌توانند بستر وقوع جرم را ایجاد کنند.
به گفته وی، قوه قضاییه با شناسایی و اصلاح فرآیندها اقدام عالی انجام داده و قبل از آنکه جرم واقع شود، به دنبال شناسایی و اصلاح فرآیندهاست تا پیشگیری از وقوع جرم را به مرحله اقدام در بیاورد. قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه تاکید کرد: پیشگیری از جرم دارای اصولی است که یکی از آنها شفافیت و ارتقای آن است؛ این امر به آن معناست که هر چقدر شفافیت بیشتر شود، مانع بروز جرم، تخلف و فساد در حوزه‌های اداری یا حوزه‌های دیگر می‌شود. یکی از اصول‌‌‌ دیگر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، بحث تعارض منافع یا پاسخگویی است؛ این امر نیز به آن معناست که زمانی می‌‌‌توانیم موفق شویم که به این اصول پایبند باشیم. مسعودی‌فر تصریح کرد: علت اینکه قوه قضاییه از عرضه خودرو در بورس‌کالا استقبال می‌کند، این است که این موضوع به ارتقای شفافیت و حذف رانت در اقتصاد کمک می‌کند و این همان نقطه‌‌‌ای است که بستر شکل‌‌‌گیری و وقوع جرم است.

وی تاکید کرد: هر اقدامی که با شفافیت بیشتر همراه باشد، طبیعتا مورد حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم است. البته قوه‌قضاییه در این خصوص همکاری‌‌‌های مستمر و بیشتر با بازار سرمایه را دنبال می‌کند. مسعودی‌‌‌فر با اشاره به اینکه علاوه بر عدم‌شفافیت، وجود انحصار و امضاهای طلایی باعث رانت می‌شود، اظهار کرد: زمانی که انحصار نباشد و رقابت به شکل دقیق انجام شود، دیگر نیاز به ایجاد محدودیت، جیره‌بندی و قرعه‌کشی‌ها ناشی از محدودیت عرضه نیست. قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه فساد ناشی از عدم‌شفافیت است، عنوان کرد: اگر قیمت را کنترل کنیم و شکاف قیمت میان مصرف‌کننده و کارخانه بیشتر شود، طبیعتا موجب رانت خواهد شد. متناسب نبودن عرضه با تقاضا محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند و اثرات بدی به دنبال خواهد داشت. مسعودی‌‌‌فر با اشاره به ناایمن بودن خودروها درباره عرضه خودرو در بورس‌کالا گفت: کاری که در زمینه عرضه خودرو در بورس‌کالا انجام شده است، به شفافیت و حذف رانت کمک می‌کند و قوه‌قضاییه در این خصوص هر کاری را که لازم باشد، انجام می‌دهد.

 

 

 

دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات