تقویم جهانی طلا
خبر فوری
مطالب آموزشی
پیوند ها

1402-06-28

بازار سرمایه یکی از محرک‌های پیشران اقتصاد مقاومتی






محمدبیگی بیان کرد: بازار سرمایه بازار مهمی محسوب می‌شود، چرا که این بازار می‌تواند محل تجمیع سرمایه‌های خرد مردم و همینطور بخش خصوصی باشد و ضمناً یکی از محرک‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در کشور نیز محسوب می‌شود.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: بازار سرمایه بازار مهمی محسوب می‌شود، چرا که این بازار می‌تواند محل تجمیع سرمایه‌های خرد مردم و همینطور بخش خصوصی باشد و ضمناً یکی از محرک‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در کشور نیز محسوب می‌شود.

وی به تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این تعامل می‌تواند گشایش‌های زیادی ایجاد کند؛ چرا که با توجه به مراجعات گسترده اقشار و اصناف به نمایندگان و نیز آشنایی نمایندگان با ظرفیت‌های بازار سرمایه، افزایش هم‌افزایی و همدلی بین سازمان بورس و اوراق بهادار و مجلس شورای اسلامی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. به خصوص با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌های خرد مردم را تجمیع کرده و با کمک این سرمایه‌ها، گام‌های بزرگی در راستای تقویت ارزش پول ملی برداشت.

محمدبیگی تصریح کرد: تقویت بازار سرمایه و سازمان بورس اوراق بهادار منجر به یکپارچه سازی اعتبارات در کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع خردی که در دست مردم و بخش خصوصی است، خواهد شد. از سوی دیگر بازار سرمایه می‌تواند محل تنظیم و کنترل قیمت‌ها نیز باشد.

نماینده مردم قزوین تاکید کرد: بازار سرمایه باید به سمت شفافیت بیشتر حرکت کند و مردم هم باید آموزش‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این بازار را ببینند. فعالیت در این بازار نیازمند دانش و مهارت تخصصی است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش مالی بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌ها و... به تحقق برخی اهداف و برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

محمدبیگی ضمن تاکید بر ضرورت رونق تولید و صادرات، گفت: امسال، سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده و یکی از راهکارهای دستیابی به شعار سال، تقویت بازار سرمایه و جایگاه سازمان بورس و اوراق بهادار است. امیدواریم سازمان بورس اوراق بهادار بتواند مشکلات گذشته را جبران کرده و به اقتصاد کشور کمک کند.

 

 

 

دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات